Download: Magia i Miecz.rar
Magia i Miecz została stworzona na podstawie angielskiej wersji gry "Talisman" opracowanej w 1983 roku przez dobrze znaną już graczom firmę GAMES WORKSHOP. Wszelkie konkursy i nagrody dotyczące gier planszowych jednomyślnie przyznawano twórcom "Talizmanu", a także po pojawieniu się w polskich sklepach spolszczonej wersji tej gry w 1989 gracze w kraju docenili prace autorów.
Z czym mamy do czynienia ?
KORONA WŁADZY - pozostałość wielowiekowej legendy kusiła wielu śmiałków. Mit głosił, że każdy kto dotrze do środka wewnętrznej krainy i zdobędzie koronę władzy, która niegdyś należała do wszechmocnego czarnoksiężnika posiądzie władzę i moc panowania nad światem. Na drodze do celu jednak stanie nie jedna przeszkoda jaką są różne miejsca, wrogowie, duchy, zdarzenia, smoki, a także inni poszukiwacze.
Plansza i Karty
Plansza główna odzwierciedla wygląd świata podzielonego na trzy krainy : Kraine Zewnętrzną, Środkową, i Wewnętrzną.W zestawie podstawowym znajdują się karty 139 przygód, 30 czarów, 28 ekwipunku, 28 poszukiwaczy, oraz wizerunków owych poszukiwaczy. Każda karta zawiera instrukcję związaną z wyciągnięciem jej do której musimy się zastosować. Przygody to nie tylko walka z wrogimi potworami, smokami, czy zwierzętami, ale także przeróżne miejsca, nieznajomi, i zdarzenia. W wędrówce pomagają nam przyjaciele przedmioty zwykłe jak i magiczne, oraz czary. Podane liczby kart występują w podstawowej wersji gry, lecz możemy dokupić także dodatkowe plansze z dodatkowymi poszukiwaczami i kartami. W sumie po zdobyciu wszystkich części staniemy w obliczu napotkania i przeżycia 319 przygód, 66 czarów i wybrania poszukiwacza z pośród 68 postaci. Teoretycznie rzecz biorąc w tą gre jednocześnie może zagrać 66 osób na raz, ale chyba byłoby to zbyt uciążliwe :).
Krótki opis Gry
Każdy z grających kontroluje jednego Poszukiwacza, posiadjącego indywidualne cechy i Zdolności Specjalne, które będą mogły być wykorzystywane w trakcie rozgrywki. Poszukiwacz wędruje po planszy, zwykle przesuwając się o ilość Obszarów określoną rzutem kostki, lecz czasem jego ruch jest wynikiem Czarów, spotkania z dziwnymi istotami lub trafienia do tajemniczego miejsca. Na każdym Obszarze Poszukiwaz może rozegrać Spotkanie z innym Poszukiwaczem, o ile taki się tam znajduje lub wykonać przypisane temu Obszarowi instrukcje. Zwykle sprawdzają się one do ciągnięcia Kart Przygód, a poźniej zachowania zgodnego z wydarzeniem, które wyciągnieta Karta opisuje, np. walki z potworem, zabraniem znalezionego skarbu, itp. Poszukiwacz staje się czasem coraz potężniejszy, aż wreszcie czuje się dostatecznie silny, żeby udać się w stronę Wewnętrzynych Krain i sięgnąć po Koronę Władzy. Gra jest całkiem prosta. Należy jednak dokładnie zapoznać się z jej zasadami, gdyż mnogość Czarów, Przygód i Szczególnych Zdolności poszczególnych Poszukiwaczy może prowadzić do powstania bardzo różnorodnych sytuacji. W niniejszej instrukcji zasady gry przedstawione są mniej więcej w takiej kolejności, w jakiej będą potrzebne w trakcie rozgrywki. Chciałbym jeszcze dodać, że sami możemy dorysować sobie karty i poszeżyć możliwości gry o naszą wyobraźnie.
Podziemia
Miasto
Jaskinia
W Kosmicznej Otchłani