Kajko i Kokosz 05 - Rozprawa z Dajmiechem.cbr
-
◆ Dr House Sezon 2 -
◆ Dr House Sezon 3 -
◆ Dr House Sezon 4 -
◆ Dr House Sezon 5 -
◆ Dr House Sezon 6 -
◆ Dr House Sezon 7 -
◆Dr House Sezon 1 -
audiobooki -
Dokumenty -
ebooki - wielki zbiór; format .mobi -
ePUB polskie -
FOBIA SPOŁECZNA (lęk społeczny) -
Galeria -
Gra o tron sezon 3 -
Ichimoku -
ICHIMOKU(1) -
KAJKO I KOKOSZ -
Kapitan Żbik -
Kaznodzieja PL -
KINDLE - mobi -
Kindle mobi 2 -
kindle_nowe -
kindle-nowe -
Komiksy -
Książki EPUB 1 -
Książki EPUB -
Napoleon Hill - Prawa sukcesu audiobook -
Nieruchomości -
Paul Wade Skazany na trening -
Poker - Ebooki -
Praktyczny kurs obsługi Adobe Photoshop CS5 -
Thorgal -
Tim XV_XVI -
Tom III_IV -
Tom IX_X -
Tom V_VI -
Tom VII_VIII -
Tom XI_XII -
Tom XIII_XIV -
WIEDŹMIN -
Władca Pierścieni
Na Mirmiłowo i jego kasztelana pada blady strach, bowiem do grodu przybywa NIK. Wszyscy zakładają, że jest to skrót od Najwyższa Inspekcja Kaszteli - czyli instytucji, która mogłaby pozbawić Mirmiła stanowiska. Tymczasem za sprawą Zbójcerzy, którzy podrzucają do grodu tajną broń - ducha lenistwa, nic nie idzie tak jak powinno. Wielkie sprzątanie grodu odbywa się tylko dzięki poświęceniu Kajka i Kokosza oraz Ciotki Jagi a na przybywającego NIKa przypadkiem napada Łamignat, co powoduje, że już od początku dostojny gość nie jest zachwycony grodem. Tymczasem Woj Wit, który w wolnych chwilach zajmuje się dokonywaniem wynalazków właśnie odkrył proch, co również nie spotkało się z przychylnością NIKa, gdyż wynalazek został mu zaprezentowany w środku nocy. Aby udobruchać gościa, Mirmił dochodzi do wniosku, że trzeba mu zaoferować wszelkie luksusy. Aby zdobyć wielkie łoże Kokosz musi się ożenić, gdyż taki luksus przysługuje tylko małżeństwom. Na szczęście udaje mu się w ostatniech chwili wymigać od tego. Wreszcie okazuje się, że NIK to skrót od "Niższy Instruktor Konkursów" i celem jego wizyty jest zaproszenie Mirmiłowa do turnieju przeciwko Zbójcerzom. Oczywiście wszyscy się zgadzają wziąć udział lecz gdy docierają na miejsce okazuje się, ze Zbójcerze oddali pojedynek walkowerem i w tym czasie opanowali gród. Czy Kajko i Kokosz znajdą sposób na wyrzucenie Zbójcerzy z Mirmiłowa?
Z pomocą Jagi, Kajko i Kokosz rozprawiają się z Czarnymi Trójkątami i wyrzucają ich z bezprawnie zajętego zamku. Jednak Trójkąty nie rezygnują z planu przejęcia zamku. Wkrótce wymuszają na Mirmile podpisanie dokumentu i udają się do króla, żeby ten umożliwił im zamieszkanie w zamku. Równocześnie do króla wyruszają Kajko, Kokosz i Mirmił, żeby przedstawić swoją wersję wydarzeń. Król zostaje więc zmuszony do rozstrzygnięcia sporu, jednak dysponuje tylko zeznaniami obu stron, które nie potrafią przedstawić rzetelnych dowodów na potwierdzenie swych słów. Wobec niemożności sprawiedliwego rozsądzenia tej sprawy, król zarządza pojedynek pomiędzy Mirmiłem a Wielkim Kompanem Czarnych Trójkątów. Czy Mirmił ma szansę pokonać potężnego rycerza? Z pomocą Ciotki Jagi wszystko jest możliwe!!!
Do spokojnego grodu, władanego przez kasztelana Mirmiła, przybywa grupa rycerzy. To Czarne Trójkąty. Podejmują się oni wybudować dla kasztelana piękny zamek. Rozbijają swój obóz w pobliżu Mirmiłowa i zabierają się do pracy. Tymczasem zostaje skradziony złoty puchar księcia. Jest to jedyne naczynie, z którego Mirmił zwykł pijać miód, toteż jego utrata wywołuje w nim straszną depresję. Ponieważ nie ma innego sposobu, żeby wyleczyć kasztelana, więc Kajko i Kokosz wyruszają na poszukiwanie pucharu. Odkrywają, że sprawcami kradzieży są Czarne Trójkąty, zatem wdzierają się do ich obozu i odbierają puchar. Jednak wkrótce potem naczynie znów wpada w ręce łotrów. Niebawem wychodzi na jaw, że Czarne Trójkąty chcą w ten sposób wymusić na Mirmile zgodę na zajęcie świeżo wybudowanego zamku. Dodatkowo żądają, żeby Mirmił przyniósł podpisany dokument razem z głowami swoich rycerzy - Kajka i Kokosza. Z opresji uratować rycerzy i gród może tylko pomoc Ciotki Jagi - starej czarownicy spokrewnionej z Kokoszem...
Brat Mirmiła - Wojmił, który w swych wiecznych kampaniach wojennych stracił całą swą drużynę rycerzy, prosi Mirmiła o przysłanie posiłków. Kajko i Kokosz zostają więc oddelegowani i wyruszają w podróż. Po drodze spotykają woja Wita, który mówi wierszem i jest śmiertelnie zakochany w pięknej Fochnie. Na nieszczęście, Fochna jest córką Mszczuja - sąsiada Wojmiła, z którym toczą się ciągłę wojny. Wojmił podejmuje decyzję, że skoro Fochna nie chce wyjść za Wita dobrowolnie, to trzeba ją porwać i zmusić do tego. Jednak podczas ataku sam zakochuje się w tej pięknej dziewczynie a to oznacza kłopoty dla Kajka i Kokosza, bowiem Wit i Wojmił zaczynają rywalizować w staraniach o wdzięki Fochny. Tymczasem ona wymyśliła sobie, że wyjdzie za tego, który wykona jej trzy zadania - zdobędzie złote jabłko, jajo mitycznego Żar Ptaka oraz koronę króla piratów. Ponieważ Wojmił i Wit leczą rany po ostatnim pojedynku, do wykonania zadania wysyłają Kajka i Kokosza. Nasi przyjaciele wyruszają więc w długą i niebezpieczną podróż...
Kajko i Kokosz usiłują wykonać ostatnie z zadań Fochny i w tym celu zatrudniają się u Wikingów jako opiekunowie syna wodza. Niestety - nie udaje im się zdobyć korony, bowiem zostają zdemaskowani. Wikingowie wyruszają na wielką wyprawę przeciwko Wojmiłowi. Kajko i Kokosz doganiają ich gdy już okupują zamek Wojmiła i Mszczuja. Dzięki sprytowi Kajka udaje się odeprzeć ataki wikingów, zaś Fochna... zakochuje się w synu wodza i postanawia zostać jego żoną. Jest to straszny cios dla Wojmiła i Wita, lecz Kajko i Kokosz oddychają z ulgą, że nie muszą się już bawić w swatów tych dwóch. Dodatkową korzyścią jest pokój jaki zapanował pomiędzy Mszczujem i Wojmiłem, którzy zmuszeni do wspólnej walki z wikingami doszli do wniosku, że trzeba zakończyć wieczne wojny między sobą. Oczywiście taki stan rzeczy nie może trwać zbyt długo i wkrótce Wojmił urządza kolejny najazd na sąsiada. I wtedy okazuje się, że Mszczuj ma jeszcze jedną córkę - Kochnę. Wygląda na to, że konkury o jej rękę rozpoczną się znów, lecz tym razem Kajko i Kokosz postanawiają zrezygnować z pomagania Wojmiłowi i Witowi. Ogłaszają, że sami chcą stanąć w konkury. Po tej wiadomości Wojmił postanawia natychmiast odprawić ich do rodzinnego Mirmiłowa...
Mirmił ze swoim bratem próbuje zadowolić kanclerza, który przyjechał skontrolować działania Kasztelana. Niestety nie wie, że przygotowywany jest zamach stanu, mający na celu zdjęcie go ze stanowiska... Czy Mirmił utrzyma swoje stanowisko?
Kolejny tom prześmiesznej serii fantasy. Dajmiech twardą ręką rządzi Mirmiłowem. Kajko i Kokosz sabotują jego rządy. Dowiadują się, że Zbój Łamignat posiada list, w którym opisane są wszystkie machlojki Dajmiecha. Niestety, okazuje się, że list został... zjedzony przez myszy! Dzielni wojowie muszą znaleźć inny sposób na obalenie tyrana. Okazją jest przyjazd do Mirmiłowa księcia, który osobiście chce się przekonać jak nowy kasztelan sprawuje rządy. Kajko i Kokosz, z pomocą czarownicy Jagi zdobywają eliksir prawdomówności i podają go wojskiemu Dajmiecha...
Zbójcerze planują jak zdobyć gród Mirmiła. Wreszcie wpadają na mało odkrywczy pomysł, że trzeba po prostu zaatakować gród. Wdzierają się więc i rozpoczynają bitwę. Oczywiście Kajko i Kokosz trwają na posterunku i mężnie odpierają ataki. Niedługo po zbójcerzach nie ma już śladu. Pobici i zniesławieniu wracają do swego zamku. Brakuje wśród nich tylko ich wodza - Hegemona, który właśnie wdraża w życie swój nowy plan. Pod przebraniem kupca roztacza przed Mirmiłem piękne wizję lotów podniebnych. Trafia na podatny grunt bowiem Mirmił zawsze fascynował się lotnictwem. Ponieważ próby nauczenia Mirmiła obsługi latającej miotły ciotki Jagi zakończyły się niepowodzeniem, więc kasztelan decyduje się udać do Szkoły Latania prowadzonej przez wykształcone czarownice. Razem z nim wyruszają Kajko i Kokosz. O to właśnie chodziło Hegemonowi, który natychmiast udaje się do swego zamku, żeby przygotować kolejny, tym razem skuteczny, atak na Mirmiłowo. W swoich planach nie przewidział on tylko, że Kajko, Kokosz i Mirmił powrócą tak szybko wyposażeni w czarodziejską maść latania oraz umiejętność obsługiwania pojazdów latających jak miotły, kufry czy pierwszy lepszy kawał drewna. Tym razem rozczarowani Zbójcerze muszą stawić czoła także lotnictwu Mirmiła, a z taką techniką nie mają szans. Mirmiłowo po raz kolejny zostaje ocalone...
Zbójcerze podrzucają Mirmiłowi swoją tajną broń - zmorę senną, która wywołuje w biednym kasztelanie koszmarne sny o baranach. Na pomoc zostaje wezwana ciotka Jaga, która skutecznie usuwa zmorę. Kajko i Kokosz zakupują ją w lesie, gdzie wkrótce zostaje odnaleziona przez Hegemona. I w ten sposób ma on nie-przyjemność poznać skutki działania własnej broni. Tymczasem do Mirmiłowa przybywa książęcy prezes krzepy i turniejów, żeby zaprosić Mirmiłowo i Zbójcerzy do udziału w wielkim turnieju z okazji święta barana. Turniej polega na walce specjalnie wybranych baranów. Kajko i Kokosz zostają oddelegowani z misją zdobycia barana, który zwycięży turniej dla Mirmiłowa. Na droge otrzymują od ciotki Jagi trzy magiczne woreczki, które po wypowiedzeniu odpowiednich zaklęć pomogą bohaterom pokonać różne przeszkody. Jednak, żeby zioła nabrały magicznej mocy Kajko i Kokosz przed ich użyciem muszą zrobić trzy dobre uczynki. Pomagając trzem spotkanym ofiarom zbójcerzy (oni również wyruszyli na poszukiwanie barana) Kajko i Kokosz wydają prawie całe pieniądze przeznaczone na zakup barana. Na szczęście od hodowcy otrzymują jednego barana w prezencie, jednak daleko mu do ideału zwycięskiego barana. Hodowca jednak twierdzi, że jeśli Kajko i Kokosz spełnią trzy skryte życzenia tego barana, to pokona on wszelkich wrogów na turnieju. Tylko czy nasi bohaterowie w porę odgadną o czym marzy baran?
Zbójcerze realizują przygotowania do swego genialnego planu zdobycia Mirmiłowa. Rozpoczynają prace nad tunelem, którym dostaną się do grodu bez konieczności forsowania fosy i murów. Tymczasem do grodu przybywa urzędnik rozdzielający skierowania na wczasy. Niestety - tym razem przywiózł tylko jedno skierowanie. Drogą losowania zostaje ustalone, że na wczasy wyjedzie Kajko, lecz ponieważ Kokosz nie chce opuścić przyjaciela, więc udaje się razem z nim, na gapę. Po drodze rycerze spotykają woja Wita. Kłopoty zaczynają się gdy docierają do sanatorium, w którym mają wykupione wczasy. Okazuje się, że jest to ośrodek nastawiony na leczenie i ku rozpaczy Kokosza jako posiłki serwowane tam są tylko warzywka. Później nasi bohaterowie wpadają w jeszcze większe kłopoty, gdyż zostają zdemaskowani i muszą uciekać w morze. Tam spotykają piratów i im także "podpadają". Wreszcie udaje im się dotrzeć do wioski, jednak jeszcze tej samej nocy docierają tam piraci oraz... zbójcerze, którzy właśnie ukończyli swój tunel. Obie strony ścierają się w wielkiej bitwie, ku radości mieszkańców grodu, którzy ze spokojem obserwują z wałów grodu zmagania zbójcerzy i piratów. Na drugi dzień wystarczy tylko pozbyć się nieprzytomnych wojaków z terenu grodu i zasypać tunel, by Mirmiłowo znów zatopiło się w błogim spokoju...